تگ خرید اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

تا چند سال قبل اینستاگرام تنها برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت بود ولی پس از خریداری اینستاگرام توسط فیسبوک، این شبکه اجتماعی به سمت بازرگانی شدن قبل رفت! نه فقط دگرگونی ها اینستاگرام منجر به کسب درآمد برای فیسبوک شد، بلکه بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی هم برای فروش محصولات یا خدمات خود از این شبکه اجتماعی محبوب کاربرد کردند. فیسبوک هم این موضوع را به خوبی می‌داند و به همین دلیل است که قابلیت‌های زیادی را در کمر بستن صفحات تجاری قرار دیتا است! از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، قابلیت فعال‌سازی تگ قیمت اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید فروشگاه اینستاگرام خویش راه‌اندازی کنید. در حال حاضر صفحات زیادی هستی دارند که محصولات یا خدمات خویش را معرفی می‌کنند و به کاربران می‌گویند که برای خرید فرآورده به سایت مراجعه کنند. تگ قیمت اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات فرآورده را هم در اینستاگرام به کاربران نمایش دهید. در این نوشتار هدف داریم به تعلیم کامل فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید به چهره سر راست محصولات خود را به کاربران بفروشید! اگر با افزایش فروش کسب‌وکارتان موافق هستید، در پیوستگی ما را همراهی کنید.

فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام
اگر در مدیریت فروشگاه اینستاگرام یا یک صفحه تجاری را برعهده دارید که در آن محصولات فیزیکی ارائه می‌دهید، حد به تگ خرید در اینستاگرام هم دربایستن دارید. تگ خرید در اینستاگرام به شما کمک می‌کند الی بتوانید بها و اطلاعات هر محصول را به کاربر نمایش دهید و به آن‌ها قابلیت خرید آنی ارائه کنید. البته لازم است بدانید که در حال آماده تنها می‌توان بر روی محصولات فیزیکی بها گذاشت؛ پس اگر شما خدماتی برای ارائه دارید که فاکتورهای مختلفی در قیمت‌گذاری دخالت دارند این قابلیت به درد شما نمی‌خورد. به طور کلی صفحات تجاری (نه صفحات معمولی!) به کمک تگ خرید می‌توانند اطلاعات و بها فرآورده خویش را به کاربر نمایش دهند و کاربران با یک کلیک وارد سایت آن‌ها شوند و خرید خود را در چند ثانیه اتمام دهند! این کار در پایان به افزایش نرخ تبدیل هم کمک زیادی می‌کند.

فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام

توجه! افزودن تگ خرید در اینستاگرام به کمک فیسبوک اتمام می‌شود؛ تگ خرید اینستاگرام فلذا شما نخست باید قوانین و حریم خصوصی اینستاگرام و فیسبوک را مطالعه کنید تا محصولات شما خلاف قوانین این دو شبکه اجتماعی نباشد. در ضمن محل فعالیت کسب‌وکار شما باید در گرد از کشورهای مورد تایید اینستاگرام باشد که البته به کمک فیسبوک این سخت به راحتی حل می‌شود.

برای فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام به چه مواردی دربایستن داریم؟
برای راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام و فعال‌سازی تگ خرید نیاز به مواردی دارید که در این تقسیم به شناسایی آن‌ها می‌پردازیم:

بروزرسانی اینستاگرام به پسینیان نسخه موجود
داشتن یک حساب کاربری در این شبکه و تبدیل آن به صفحه تجاری اینستاگرام
داشتن یک حساب تجاری فیسبوک
داشتن یک صفحه فیسبوک برای کسب‌وکارتان
داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای هدایت کاربران از پست‌های اینستاگرام به آن
تایید اینستاگرام برای تبدیل شدن به فروشگاه اینستاگرام و فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام
در پیوستگی به تعلیم فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام می‌پردازیم که با به کارگیری آن می‌توانید صفحه خود را به یک فروشگاه اینستاگرام تبدیل کنید. برای شروع ۳ کار پایین را انجام دهید:

اپلیکیشن اینستاگرام را در موبایل خود باز کنید.
با حساب کاربری تجاری خویش در فیسبوک لاگین کنید؛ این پیشه را به کمک دسک‌تاپ (کامپیوتر یا لپ‌تاپ) انجام دهید.
سایت خود را در تب سایر مرورگر خویش باز کنید.
پس از انجام کارهای بالا کافی است ۶ مرحله پایین را انجام دهید الی فروشگاه اینستاگرام خویش را راه‌اندازی کنید.

آماده‌سازی حساب کاربری اینستاگرام
در مرحله اول شما باید به سراغ اینستاگرام خود بروید. اگر حساب کاربری شما مدیریت یک صفحه تجاری اینستاگرام را برعهده دارید، باید آن را به حالت حساب شخصی در بیاورید؛ البته منظور ما حساب خصوصی نیست! بلکه شما باید حساب خود را از حالت business profile به حالت personal profile تغییر دهید. برای این کار مراحل ذیل را طی کنید.

ابتدا وارد بخش پروفایل خویش در اینستاگرام شوید؛ سپس از طریق آیکن چرخ‌دنده، وارد تنظیمات شوید:

 

در این زیر همین دسته گزینه‌ای به نام Switch Back to Personal Account وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید حساب کاربری خویش را به حالت پروفایل شخصی در بیاورید.

یک نکته! توجه دشته باشید که بازگردانی حساب از حالت بازرگانی به حالت شخصی تمام اطلاعات مربوط به insights اینستاگرام را از بین می‌برد؛ پس اگر به این اطلاعات بیچارگی دارید، حد از بخش‌های مهم آن اسکرین‌شات بگیرید تا بعدها با دشوار روبرو نشوید. حتی اگر اکانت خویش را به حالت بازرگانی بازگردانی کنید، تمام اطلاعات این بخش از صفر محاسبه می‌شود و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید به اطلاعات پیشین این دسته دسترسی داشته باشید.

اضافه کردن صفحه به اکانت تجاری فیسبوک
برای فعال‌سازی فروشگاه اینستاگرام شما باید یک صفحه فیسبوک داشته باشید؛ پیشنهاد ما این است که یک صفحه جدید برای کسب‌وکار خویش ایجاد کنید یا اگر از صفحه‌‌ای برای کسب‌وکار خویش دارید، از همان کاربرد کنید. گاهی اوقات کاربران از صفحات نامرتبط بهره‌گیری می‌کنند که فیسبوک آن را تایید نمی‌کند یا در صورت تایید، با دشوار مواجه می‌شوند. برای اضافه کردن صفحه خویش به تقسیم بازرگانی فیسبوک بس است در اکانت فیسبوک خود وارد آدرس business.Facebook.com شوید:

آموزش فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام با استفاده از فیسبوک

در این تقسیم باید یکتا از صفحات فیسبوک خویش را انتخاب کنید. اگر منظور اضافه کردن یک صفحه را دارید بس است بر روی احد از صفحات خویش که در این دسته نمایش دیتا شده کلیک کنید. همچنین اگر می‌خواهید یک صفحه جدید برپایی کنید، کافی است از راه دسته اصلی فیسبوک روی Create a New Page کلیک کنید و صفحه جدید خویش را بسازید! سپس اطلاعات مربوط به صفحه و کسب‌وکار خود را در این دسته تکمیل کنید و به سراغ مرحله بعد برای فعال‌سازی تگ خرید در اینستاگرام بروید.

پروفایل اینستاگرام خویش را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید!
اکنون زمان آن است که دوباره صفحه اینستاگرام خویش را به یک صفحه تجاری تبدیل کرده و مجدد اکانت فیسبوک را به آن وصل کنید. برای این کار وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و از راه تقسیم تنظیمات، بر روی Switch to Business Profile کلیک کنید:

 

سپس باید چشم براه بمانید تا در تقسیم Connect to Facebook page فیسبوک خویش را به اکانت اینستاگرام متصل کنید. بعد از آن باید صفحه موردنظر خویش را که برای پروفایل اینستاگرام خود ساخته‌اید، گزینش کنید! پروا داشته باشید که این صفحه باید همان صفحه‌ای باشد که به تقسیم بازرگانی فیسبوک (Facebook Business) اضافه کرده‌اید.

https://www.didogram.com/blog/wp-content/uploads/2017/11/CMcDonald_Instagram-for-Business-Update_2.png

در پیوسته بس است شماره تماس خویش را وارد کنید الی صفحه شما به یک صفحه تجاری تبدیل شود. توجه داشته باشید که اگر نمی‌خواهید عدد تماس شما در صفحه اینستاگرام نمایش داده شود، بعد از فرجام این مراحل از راه دسته اطلاعات تماس در تنظیمات آن را غیرفعال کنید!

اضافه کردن پروفایل اینستاگرام به بخش تجاری فیسبوک
در این مرحله باید پروفایل اینستاگرام خویش را به دسته بازرگانی فیسبوک اضافه کنید! در تقسیم بازرگانی فیسبوک بر روی Business setting کلیک کنید تا تنظیمات این بخش به شما نمایش داده شود:

 

در منوی سمت چپ بخشی به نام Accounts وجود دارد که با کلیک بر روی instagram accounts می‌توانید حساب کاربری اینستاگرام خود را اضافه کنید. با کلیک بر روی Add می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را اضافه کنید:

 

در این بخش از شما نام‌کاربری و رمز عبور اینستاگرام را می‌خواهد لغایت در این تقسیم اضافه شود. در پیوسته می‌توانید اطلاعات اضافی را پر کنید که البته نیازی به آن‌ها نخواهیم داشت! بس است بر روی Skip کلیک کنید و اطلاعات را تکمیل نکنید.

محصولات خود را به فیسبوک اضافه کنید!
این مرحله دقیقاً همان بخشی است که به آن احتیاج داریم! ما به راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرام بیچارگی داریم و می‌خواهیم با اضافه کردن تگ خرید در اینستاگرام این قابلیت را به صفحه خود اضافه کنیم. برای این پیشه نخست باید یک کاتالوگ از محصولات خود در فیسبوک ایجاد کنیم! بس است از راه منوی بالای فیسبوک بر روی Catalogues که زیرمنوی دسته Assets است، کلیک کنید:





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: